Del 1 Avklaring av mitt personlege læringsnettverk.
Då var
det på tide å strukturere "skal berre" aktivitetane. Det vil seia å
gjera greie for mitt Personleg læringsnettverk (PLN). Mally Johnsen (2012)
deler sitt PLN inn i fem ulike målsettingar:
1. Informasjon og inspirasjon
2. Kommunikasjon og samarbeid
3. Organisering og refleksjon
4. Publisering og deling
5. Produksjon og verktøy
Denne
inndeling vil eg seia ganske så treffande for meg også. Til kvar enkelt område
har ein då eit sett med ulike verktøy eller noder som ein nytter. Eg vil dela
inn dei fem målsettingane etter kva formål eg også har fordi formålet er noko
ulike om det gjeld familie og venner, fritidsaktiviteter, skule, fagspesifikt
realfag eller fagspesifikt pedagogikk/vurdering/rettleiing. Når det gjeld den
personlege delen ser at eg treng skilje privatperson kontra den
"offentlege" rolla eg har som lærar. Difor har eg særs lite offentleg
deling av det heilt personleg. Eg har alle elvane mine i fagspesifikke grupper
på facebook, men er til dømes ikkje venn med dei. Det får komma den dagen me
pga fritidsaktivteter, jobb og anna vert venner i det verkelege livet.
Informasjon og inspirasjon her er
twitter og RSS-fedd og youtoube-varsling sentralt i å plukke opp nye ting og
kva folke er opptatt av fortida. I videointervjua som ein finn på PLN
prosjektblogg til Horgen er dette felles for mange. Det er viktig å vera
merksam på at det tar tid å velje ut kva som er relevant og kva som er
"støy" i å følgja. Etter ei tid finn ein dei som ein har mest glede
og utbytte av.
Kommunikasjon og samarbeid her vil eg
skilje mellom rein meldingskommunikasjon og samarbeid om eit produkt. Når det
gjeld melding og utveksling av beskjedar så er Læringsplattform viktig i
skulesamanheng med meldingssytement der. Mellom lærarar så har eg stor nytte av
facebook grupper, men også faggrupper med elever. Treng ein å kunne snakke raskare saman
samtidig som ein støttar seg på tekst er Skype eit nytting
kommunikasjonsverktøy. For kjapp her og no diskusjonar med nære kollegar så er
chaten på facebook god å ha når emnet tillet det.
Organisering og refleksjon. Her er det
verktøy som Onenote (ON), googledoc, som er nytta. Og ikkje minst eit verktøy
som samlar interessante lenker. Her nyttar eg mest Delicious. Korleis eg nyttar
dei skal eg seia litt meir om i blogginnlegget mitt som tar for seg korleis eg
lærer best i den digitale verden.
Publisering og deling. Dette vert
delvis dei same verktøya som med organsiering og refleksjon. Her har eg i løpet
av dei siste to åra endra noko, frå før å samskriva med andre, lage ei fil og legge denne fila ut på
itslearning (læringsplattformen (LMS)) så har elevane på vg2 og vg3 fått stadig
meir lenker til dokumenta som me samarbeider om via td googledoc. Dei får då
ikkje eit endeleg ferdig dokument å forhalda seg til, men eit som er
kontinuerleg i endring. Blogging er nytt for meg, men eg har prøvd meg på
googlesite for å lage fagside til elevar. På skulen
der eg arbeider har me i dei fleste grupper på realfag ON-blokker der me
samarbeider og fordeler undervisningstilrettelegginga. Det som er endelege
filer vert så fordelt og lagra på td itslearning- faggrupper.
Produksjon og verktøy. I tillegg til
det som eg alt har nemnd vil eg her også trekkje fram skjermopptaksprogram som
gjer det mogleg å forklare tekst og dermed gje ein tekst, ein graf , ei
teikning fleire dimensjonar enn ei statisk fil gjer. Då vert det som oftast
delt via youtoube. Word, excel, geogebra, powerpoint og ikkje minst
pdf-generator, er andre vertøy som vert nytta i meir tradisjonell forstand som vert nytta for laga materiale som skal vidareformidlast via fil eller papir til andre.
Kjelder:
Johnsen,
Mally (2012): Personlig læringsnett PLN,
MAS-DIG02 Mappeelement 1, HSH.
Pln-prosjekt blogglogg: Horgen, Svein http://plnprosjekt.blogspot.no/2013/09/videointervjuer-hva-er-ditt-pln.html
Hei,
SvarSlettDet var interessant å lese bloggen din og hvordan du strukturerer dine læringsaktiviteter i forhold til modellen til Mallly Johnsen (2012). Måten du gjør dette på hjelper meg til ytterligere å analysere og forbedre mitt eget PLN.
Informasjon og inspirasjon
Jeg skjønner at du bruker Twitter og plukker opp nye ting, og at du er oppmerksom på hva som er relevant og hva som er støy. Jeg bruker ikke Twitter noe særlig selv, men lurer fælt på hvordan man finner frem til det som er relevant i mengden. Tok det lang tid før du følte at Twitter var nyttig i læringssammenheng?
Publisering og deling
Her snakker du om bruk av ON og Google Docs i stedet for bruk av LMS - både i forhold til elever og faglærere. Dette er en interessant utvikling, synes jeg. (Mange av de jeg samarbeider med har ikke tilgang til LMS, så det å bruke ON og Google Docs kan kanskje være lettere tilgjengelig for noen).
Produksjon og verktøy
Her beskriver du et skjermopptaksprogram, som du tydeligvis er fornøyd med :) Hvilket er det?
Kan det sammenlignes med Camtasia? Jeg er ikke så godt kjent på området, og hører gjerne mer om opptaks programmer som er enkle å bruke :)
Gleder meg til å følge deg i fortsettelsen. Lykke til med kurset!
Hei!
SlettTakk for tilbakemelding. Som du ser av kommentar til Kjell så er gangen enkle: treng eit stykk google konto-> opprett fil-> gje ulike epostadresser nivåtilgang (sjå. skrive) og så er ein igang. Anbefalar på det sterkaste lagring i mapper. Struktur er viktig (for meg)
Når det gjeld OneNote (viss windos 7 og officpakke 10) eller Evernote(gratis) så er det å opprette og dele. Kan samanliknast med ringpermar som fleire kan ta del i. Utruleg grei for lagring av tekst og bileter/lydfiler. sjekk ut Eva Bratvold på twitter/blogg. Ho har mykje om ON, men er overførbart til Evernote.
Når det gjeld opptak så liker eg enkle og helst gratisprogram, difor screencast o-matic. Særdeles enkelt å bruka også for elevar.
Du får gje ein lyd når du prøver ut og ikkje skulle finna ut av det. Heldigvis er dei enkle i bruk. Lykke til
Jeg ser at du bruker verktøy avgrensa og hensiktsmessig. Det tror jeg kan være svært lurt. Å ha et bevist forhold til hva en bruker til de forskjellige aktivitetene, må gi god oversikt og tydelig skille mellom hva en bruker til de forskjellige oppgavene.
SvarSlettDu sier at dere bruker stadig mer delingsverktøy som Google doc. Det må vel bety at dere får en del arbeid med å administere tilganger for at elevene skal få skriverettigheter her (NB. Jeg kjenner Google doc rimelig bra :-) Er det elevene som oppretter og deler eller er det deg som lærer?
Når elevane skjønner forskjell på prosessorienterte arbeid og arbeid ei gruppe skal levere inn som ferdig produkt går det meste av seg sjølv. Dei deler og legg meg til når det er behov. Likeiens gjer eg det med alle produkt som skal ut der me er fleire lærarar med felles ansvar for faget, ein lagar, legg til og så kommenterer ein når før publisering av lenke til elevar eller med kollegar.
SlettDu lurte på hvordan tanke kart gjorde at jeg lærer bedre. FreeMind er programmet vi bruker ovenfor våre elever. For elevenes del er det å lage en metode for å huske og strukturere stoffet. Det at det er digital appellerer til elevene og vi får dem til å bruke det. Heldigvis var det en ny lærer som tok dette med seg inn i skolen hos oss - slik at det ble enklere å innføre. Småting som er smart å bruke lurer jeg inn via disse ekstra interesserte lærerne - det er enklere for dem å selge inn nye ideer. IKT jenta kan bli litt slitsom til tider med sin entusiasme :D
SvarSlettFor egen del brukte jeg denne metoden for å forbedre resultatet i fagene mine. Det var en fin måte å lage repetisjons ark på - og strukturere stoffet.
Dette var i papir verdenen, så da gjorde jeg det på store A3 ark :)
For å få Twitter til å bli interessant må man være selektiv med hvem man følger - som et svar til et spørsmål ovenfor her. Google+ bruker jeg til det rent fag tekniske - der henger jeg på feks Google som har noe de kaller Google education som er bra med tips i. Twitter er jeg koblet opp mot NKUL, NDLA, forskjellige realfag sentre, IKT senteret, IT i skolan, og folk som driver på med dette som fag.
Jeg lærer best hvis faget er interessant, slik som PLN. Pedagogisk entreprenørskap var også bra, men opplegget rundt så rotete. HIN klarte ikke å kjøre et godt løp der. Særlig når sensor var en forsker på Kaldt klima :P
Jeg foretrekker praktiske oppgaver slik som elevene mine og behøver ikke lirking hvis jeg har fattet interesse. Hvis noen prøvde å lære meg Lineær algebra ville de nok finne mer motstand :)
Jeg er heller ikke så glad i de gamle teoretikerne - sliter med å lese og forstå gamle teorier som jeg ikke finner stemmer med det vi har rundt oss i dag. Jeg er sikker på at Piaget ikke måtte styre klasserommet i forhold til Facebook og Youtube. Jeg finner meg mer hjemme i boken til Arne Krokan om Smartere læring.
Takk for at du leste bloggen min - mine strø tanker rundt et spennende fag! Jeg heier tilbake og håper vi får et lærerikt halvår.
Den som står stille... osv :D
Hei! Støtter oppunder kommentar om Arne Krokan si bok. Kan også anbefal boka som elevane til Ann S. Michaelsen laga: "Connected Learners". Er ei god oversikt over korleis den yngre generasjon tenker omkring læring.
SvarSlett